Ännu en härlig vinterdag...

Idag var det så bedövande vackert!
-20, massor med gnistrande upplega och pastellfärgad himmel i rosa och blått mötte mig när jag, efter att ha lastat in ved i alla tänkbara eldstäder, tog första gänget med mig ut. Raggan vände resolut skällande efter 20m så henne fick jag släppa in i huset igen men vi andra tog oss knarrande upp genom skogen!





 



När det var dags för småhundarna följde Illika Raggans exempel och stannade hemma. Kylan är ingenting för gamlingarna!
Färdig med hundar och eldning tog jag itu med lammet. Styckade, malde och blandade ihop 4,5 kg korvsmet som nu ska stoppas i fjälster och rökas. Nattgöra som vanligt!
Datorns högtalare har fått jobba hårt idag, varierande julmusik har på högsta volym sällskapat med mig i köket hela eftermiddagen och hundarna har lidande dragit sig ut i husets perifera utrymmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0