Skidåka!

Haha, usla bilder blev det, för mycket fart och fläkt för våra små kameramobiler, men håll till godo iallafall!



Torstehns premiärtur efter operationen, och både han och jag tyckte det var såååå kul!







Nästan framme vid stora vändplan ploppade det upp en hel flock orrar från under snön i dikeskanterna, gissa om tassarna fick ny energi av det!!
Pappan körde dubbelspann med Frida och Pigge, och båda drog som aldrig förr. Pigge visade inget av tveksamheten från ifjol, så nu stiger förhoppningarna inför Vindelälvsdraget; kanhända blir 2010 det året som Pappan körde någon av sina delsträckor utan att bli omkörd! Flickorna har ju tidigare visat att tävlingsinstinkten är stark när det gäller! Jag har att träna på busvisslingarna, så att jag kan ge dem en extra kick vid förvarningen till växling. Det trixet körde pappan ifjol då jag körde med dem och det blev en rasande spurt när dom förstod att Husse inte var långt borta!!

Nu är det riktigt milt, bara några grader under noll. Mer snö är på gång har man lovat och vi väntar ivrigt på att nån ska köra skoter på dellenbanan!
Det är 70cm i Lofsdalen, så när pappan går av sitt arbetspass efter nyår planerar vi lite pendlande t.o.r fjällstugorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0