Snö, massor med snö!!!

Idag har det kommit hur mycket snö som helst!!
Efter att ha pulsat till lilla vändplan i typiskt "yrsnöväder" tog jag mig ner till grannen för lite god lunch.
Eller inte så lite!! Massor, hela julbordet i repris!!!!

 
Och till dessert min favorit, Hälsingeostkaka med saftsås!!!!!!
Jag blev så till mig att jag glömde bort kameran, men jag åt dubbla portioner! Stora!!

Hemma igen skottade jag fram till entrén för andra gången denna dag, och ytterligare två timmar senare en tredje gång. Pappan kom hem från Gävle och körde fram vägen, vilket fick upprepas ytterligare en gång, liksom mitt entréskottande! Så här mycket har det inte kommit på en dag sedan vi flyttade hit! Omkring 60 cm idag, kornsnö på morgonen och underbar fluffsnö på eftermiddagen och det vräker fortfarande ner......
Här har vi en kvällsbild efter skottning.....



Behöver jag säga att Trassel är fullständigt sjövild???
Hon är komplett galen i snön, helt ogörligt att ha henne med ute när det ska röjas!

Haha, basseten släpptes ut för en stund sedan och hon kom ålande som en stor mullvad utefter husväggen, helt översnöad och oförmögen att ta sig fram i nysnön. Gissa om Vorstehn-Torestehn var skeptisk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0