Lite finväder igen.....

....men inga bilder ändå!
Lyckades fixa hem en bal till fåren idag, hög tid då den andra var helt slut! Det gick såååå geschwint att köra in den i hagen trots att jag var själv, för alla ulldjuren var uppe och mumsade sly i skogen och hörde mig inte. Jag smög så tyst jag kunde, först när allt var klart ropade jag på dem och då blev det som brukligt full panikrusning hemåt. Så kul när man hör att dom bräker till svar samtidigt som dom springer i full fart, 
Bä---ä---ä---ä---ä---ä---ä...........blandat med ett frenetiskt pinglande från Åkes bjällra!
Det är så varmt och fuktigt ute också, jag får hämta ytterligare en rulle halm och vinterströa nytt inne i huset igen. 7 gr varmt har vi haft idag. 
 
Idag hade vi också veckans sista jägarexamensgrupp, måndagsgänget blev några dagar försenade tack vare besöket till Söderköping i början av veckan!
Kul som vanligt, hade en sprängande huvudvärk när jag åkte dit, men den försvann nästan helt efter någon halvtimme.

Nu har även båda pudlarna kommit igång med löpbeteende, så det är mer än livat i flocken.....fördelen är att hela gänget förhoppningsvis är tillbaka i mental ursprungsstandard om tre-fyra veckor och det ser vi fram emot med tillförsikt!

Pappan har mycket att göra i Gävle med slocknade och förrymda farledsutprickningar och har inte haft möjlighet att komma hem nåt ännu. Jag trivs rätt bra med att ha alla hundarna hemma, trots nuvarande löpstatus, det är ju inte direkt tyst och ödsligt så länge dom far omkring och härjar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0