Minisemester till Söderköping....

....med min goda vän Stina!
Åkte igår förmiddag och kom hem nu på kvällskvisten!
Som förevändning hade vi två saker:
1. Stinas hund Vally hade slitit av ett korsband och behövde opereras
2. Min hund Torstehn hade en outnyttjad återbesöks-/friskskrivningstid efter sin operation, samma åkomma! (Allt om detta äventyr finns att läsa i arkivet under Torstehns Rehab!!)

Hur som helst hade vi en allt igenom trevlig resa, med övernattning på Scandic City i Norrköping med rum för hund! Mycket trevligt med vattenskålar och sovkuddar på rummet!



Torstehn klarade detta cityprov galant, den enda prövningen som gick över styr var när vi skulle åka hiss och det visade sig att hela hissen var klädd med speglar i rutmönster från golv till tak. När han glatt klev in där möttes han alltså av ett par hundra hotfulla vilddjur som kom emot honom med mord i blick. Dödsförskräckt slängde han sig ut ur hissen med ett avgrundsvrål och tillbringade sedan en god stund med att försöka ta reda på vart den mordiska flocken blivit av.
Efter att ha noggrant kontrollerat vårt rum och konstaterat att det var tomt sov han sig dock sedan lugnt genom hela natten på lånad kudde bredvid min säng!





Fantastisk frukostbuffé avslutade hotelvistelsen och vi körde till kliniken för att få våra hundar åtgärdade!
Det var riktigt trevligt att återse Krister och Ann-Britt. Roligt var också när dom berättade att dom haft mycket glädje av Torstehns Rehab-dokument! Mellan 30 och 40 st hade fått ta del av det och många hade uttryckt sin uppskattning. Jättekul tycker jag, det var ju det som var meningen då jag skrev det!
Allt gick bra, Vally blev justerad och Vorstehn-Torstehn blev till min stora glädje HELT friskförklarad
Fullt ös? JA!!!, Jakt? JA !!!, Vindelälvsdraget? JA!!!
Vi kunde lämna Söderköping redan halv två, vilket gav oss ett par timmars dagsljus att köra i!
Den gula lilla bussen gick som på räls och vi var hemma redan vi åtta på kvällen!
Väl hemma i samlingen av förväntansfulla löptikar (3 st) visade Torstehn att även kastrerad hane duger till en prima hängning......
Frida har nu somnat bredvid mig med en alltigenom nöjd suck.....

Slänger in några bilder från Söderköping, en riktigt vacker stad!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0