Och just när du trodde jag slutat blogga.....

.... kom där ett litet inlägg!
Ha, helgen har varit full av HenricoHelga-besök och jag har lyckats samla på mig en förkylning.
Hypokondrikern slog klorna i mig först; SVININFLUENSAN!!!!!!!!!!!!, men efter någon dag insåg jag att jag bara drabbats av en liten, högst banal och ganska harmlös förkylning.
Trattar nu i mig vitlök, apelsin-grapejuice och Esperitox för glatta livet!
Uppstart på jägarexamenskurserna idag har jag också haft. Kanske en fördel att vara lite febermatt, jag var inte lika högtempererat manisk som vanligt och detta bidrog troligen till att de flesta förstod vad jag sa om studieupplägget, kursinnehållet och veckans läxa! Sitter nu och scannar in fågelbilderna på datorn för att kunna köra dem i storformat på väggen med kanonen istället för att sitta och vifta med pyttesmå kort som ingen längst bak har någon möjlighet att uppfatta. Framsteg och utveckling!
Morfar har varit lite försvunnen ett dygn, men kommit hel och hållen tillrätta igen efter att ha legat i diket med bilen efter en smärre felmanöver. Lite oroligt var det ett tag......
Pappan har farit neråt Fågelbro för en liten jaktsväng, Raggan och Illika fick följa med. Det tackar vi särskilt för, då Illika fått för sig att idka högljudd envägskommunikation med sina människor titt som tätt nattetid, och eftersom hon är stendöv finns inget sätt att få henne att vara tyst utom att bifalla hennes önskningar.....mat..... vatten..... gå ut.......lite sällskap...... 
Att vänta ut en drivande hund tills hon slutar skälla är dessvärre inget framgångskoncept för en god nattsömn.....
Sååååååå märkligt att du inte längtar hem????!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0