Dagens bild!!!!

Hade jag ju tänkt att på begäran börja med idag!
Det gick sådär......
Hittade kameran, men då jag tryckte på "ON" knappen, surrade den hackande till, objektivet for ut och låste sig varpå kameran resolut stängde av sig igen. Med objektivet ute. Nya försök att sätta igång den resulterar endast i ett plågat, hackande surr, en ilsket lysande röd lampa, den gröna lampan som hastigt flämtar till och sedan........nada!
Tot! Sterbe! Dead! Mort! Totalt och oövertalningsbart DÖD....... :(
Enligt Pappan hände det något med den under fiskeresan i Norge, kanske tålde den inte att bli doppad i saltvatten, vad vet jag, men några bilder lyckades vi iallafall inte åstadkomma med den idag!
Så det så!
Annars hade du idag fått en bild av ett hygge insvept i höstdimma, tjock grå himmel som snuddar trädtopparna, de sista gula löven som desperat klamrar sig fast vid grenarna, den röjda slyn som brun och risig täcker nästan hela hygget och hundarna som skitiga och lyckliga plöjer genom lerpölarna på den regnvåta skogsvägen.......
Ja, du vet ju mycket väl hur det ser ut!

Pappan började sitt två-veckors arbetspass idag, vi får väl se hur lappsjuk jag hinner bli här innan han kommer hem nästa gång! Gläder mig åt att Jägarexamenskurserna börjar nästa vecka, annars hade det nog blivit väl tomt här i vinter under gräsänkeperioderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0