Frost i gräset......

... har det varit ett par mornar nu!
Första natten glömde jag stänga det vidöppna fönstret och vaknade i ottan, kissnödig och med ben och armar iskalla på en kropp som försökte ligga helt still under täcket för att lura kylan....!
Värdelös strategi, vet alla som har provat!
Nu är fönstret inte riktigt lika öppet, endast en halvcm-springa och jag trivs under tredubbla täcken! Gillar ju när det är "svalt" i sovrummet bara man är rätt rustad!
Frysrensningen fortsätter, idag älggryta till middag!
Nya frallor blev det också bakat förstås och eftersom Pappan tittade hem en sväng från Gävle lyckades vi gemensamt göra slut på mer än hälften!
Underbart höstväder även denna dag, dubbla hundpromenader gladde större delen av gänget!
Imorgon ryktas det om ruskväder, kallt och snö!! Vi får se om det drar upp över oss också eller om det håller sig runt Dalarna-Värmland! Jag har laddat med ved!

Kommentarer
Postat av: My

PUSS! Mamma, jag vill se bilder :D

2009-10-03 @ 07:00:36
URL: http://mybrisbane.blogg.se/
Postat av: Mamman!

Hade du kunnat få, men Pappan vet inte var han har lagt kameran.......!!

2009-10-03 @ 10:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0