Keramikkursen....

.... har ÄNTLIGEN startat. JÄTTEKUL!!!!
Och jag har ÄNTLIGEN fått börja göra min sedan länge planerade lasagneform, med höga kanter och skräddarsydd efter vedspisen!!
Bakade frallor imorse också som jag brukar göra när det blir höst-vinter. Bara en pytteliten deg. Sedan jag ätit två, började jag åter fundera över den nya problematiken; vem ska äta all mat??
Jag menar, frallorna är bara goda när de är nybakade och 1/4 pkt jäst o 3 dl vatten känns som i stort sett det minsta man kan baka på. Jag äter 2 st = 10 st kvar!! 
Måste grunna mer på detta.
Provar 1,5 dl vatten och 1/8 pkt jäst imorgon......
(Kanske också göra en lasagneform till, med plats för två portioner istället för 8!!)

Kommentarer
Postat av: My

Hallå...? Torstehn vill säkert ha :D

2009-10-02 @ 02:47:27
URL: http://mybrisbane.blogg.se/
Postat av: Mamman!!

Bra idé!!

2009-10-02 @ 10:16:16
Postat av: Anna

Det finns ju såna där frysfrallor där man bakar dom men fryser dom ogräddade, så kan man ta fram och grädda så många som man vill ha. Kanske kan vara nåt nu?

Hälsningar från hon som inte kan baka när det är jäst i...

2009-10-02 @ 17:04:54
URL: http://iannashuvud.wordpress.com
Postat av: Mamman

Bra tips Anna, om det inte vore för det att jag desperat försöker TÖMMA frysarna inför älgjakten och lammslakten! Just nu ser det ut som om vi(dvs bara jag och maken!!) själva blir tvungna att tugga i oss 9 lamm iår! Tackorna, eller kanske jag ska säga Baggen, har varit RYSLIGT effektiv när det gäller föryngringen iår, betydligt mer effektiv än vi varit med avyttringsansträngningarna!!

2009-10-03 @ 01:34:39
Postat av: Anna

Är det så att du vill bli av med kött så kan nog både jag och mina föräldrar (som ju inte bor så jättelångt från dig) tänka oss att hjälpa dig med det lille problemet... ;)

2009-10-03 @ 16:56:43
URL: http://iannashuvud.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0