Nycklarna till vapenskåpet......

.... var idag spårlöst borta!!!
Det var emellertid inte den enda anledningen till att vi valde sängvärmen imorse 05.30, en hastig blick på vädret skvallrade också om ogästvänligt glopp och fukt från ovan. Sammantaget alltså ett ypperligt upplägg för sovmorgon, lång frukost med nybakat bröd och efter det en stunds social samvaro med mitt ritprogram och skissen på köket i Södertälje!
Två timmars gemensamt, ihärdigt sökande efter nycklarna till vapenskåpet blev det förstås också, vi vände ut och in på det mesta i och kring huset innan vi (jag!!) till slut fann Pappans nya mellanlagringsplats för dessa!
Var någonstans är en hemlighet!
Detta påtvingade obeväpnade tillstånd resulterade i att den svarta lilla rymmarbaggen får leva ytterligare en dag eller två, annars hade han kvalat in genom pärleporten när han oförväget beträdde gräsmattan idag!
Pappan har fortsatt roa sig med blåbussens glödstift, det tackar vi för så jag slipper sitta här isolerad själv i 14 dagar utan bil när han börjar sitt nästa arbetspass!

Vi såg att det var magsjuka på gång hos dig, och har naturligtvis i bästa helikopterstil oavbrutet hovrat runt din blogg under dagen för att få veta hur du mår. Ingen uppdatering, så jag gissar att du mår tjyvens........tänker på dig som alltid!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0