Ruskväder - Transformers!!!!

Blåsten ruskar om ute och regnet smattrar mot rutorna!
Det är sen kväll, mörkt som i en säck och verkligen HÖST!!
Jag eldar i vedspis och kamin och trivs!!
Inomhus är det mest uppenbara tecknet på ruskväder hundarnas totala förvandling till "icke-existenser"; alla ligger omärkligt utspridda i hörnor, bekvämt tillrättalagda i soffor och fåtöljer, inklämda på skohyllor eller inkrupna i garderober där jag glömt stänga dörrarna. 8 st oigenkännliga, omärkliga, diskreta väsen, alla lika angelägna om att inte förråda sig med rörelse, inte göra ljud ifrån sig, inte på några villkors vis!
Detta för att deras Människa isåfall skulle kunna få för sig att initiera någon form av ute-aktivitet (kiss-runda) vilket ICKE skulle falla i god jord! 
Nästan andäktigt sitter jag alltså i denna stillhet, smuttar på mitt varma té och trycker i mig mina sista frallor......

Kommentarer
Postat av: My

Vad mysigt det låter! Vi har också dåligt väder idag, dvs det är ett litet moln som täcker solen, hahahahah ;) jag hittar inte mina engångskoder, och jag måste föra över 1000 kronor på kortet idag innan coles stänger :( kan du hjälpa mig?

2009-10-04 @ 04:38:46
URL: http://mybrisbane.blogg.se/
Postat av: Anna

Så kul att läsa om hur ni har det tycker jag. Hoppas du inte bara skriver till My, känner det lite som om jag tjyvlyssnar... :)



Vi har ett fenomen här hemma som vi kallar "lågtrycksbäbisar" även om dom inte är så mycket bäbisar längre. De blir helt enkelt lite lugnare, hoppar inte lika mycket och sover lite mer när det är lågtryck. Skönt, tycker mamman & pappan!

2009-10-04 @ 22:42:21
URL: http://iannashuvud.wordpress.com
Postat av: Mamman!

Haha, det är bara kul att höra av dig!

Har blivit riktigt nördig nu; kollar fb, bloggar, läser en massa bloggar, MSN-babblar, ingen hejd!

Plötsligt inser man fördelarna..... :)

Mina lågtryckshundar hade vilat färdigt idag, och var inte helt överens med mig om ytterligare dö-tid!!

2009-10-04 @ 23:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0