Oväntat.....

.... men välkommet besök i morse av Roger och Maggan, som var på väg hem igen efter 5 dagar i fjällen!
Med sig hade de sin nya unghund Qvintus, en väldigt trevlig och självständig liten munsterkille!
Lång frukost-lunch tillsammans med dem innan de for vidare mot Fjollträsk, Björnen fortsatte sin avbrutna skönhetssömn och jag gick en sväng med första hundgänget!
Senare framåt eftermiddagen fick Pigge och Raggan följa när vi tog en tur bortåt stora vändplan, bara för att upptäcka att efter solsken kommer regn!
Dyblöta när vi kom hem med endast 1,5 ltr röda bär.........men så härligt!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill ha lingonsylt!!!!!!!!!!!! jag vill ha mamma-lagad mat..... jag har lite hemlängtan idag, men inte så mycket :)

2009-09-21 @ 13:17:46
Postat av: Mamman

Haha, det är klart att du ska längta hem lite! (Annars hade vi känt oss helt misslyckade!)

Mamma-lagad mat, ja! Här serveras bara blodpudding, thé och mackor nuförtiden; har inte f-n tid att stå vid spisen när lingonen hänger färdiga på hyggena, väntande på mig och mina byttor. Vi kommer fortfarande ha frysen full när du kommer hem, du vet, har junten changs å få i oss allt själva ;)

2009-09-21 @ 22:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0