Till Sidertjärn.....

... for jag idag för att prata stående fågelhundar med ett gäng gymnasieelever från Naturbruks.
Väldigt trevligt, inte minst för att jag iår fick ta bössan med mig och tillsammans med ett gäng på 11 intresserade gå en sväng med Frida på fina marker! Jag var riktigt imponerad över hur tysta hela gänget lyckades vara i skogen, vi hade tre fågelarbeten, ingen riktigt skjutbar, men vi såg alla tre, två tjädrar och en orre! Och ett riktigt fint arbete av Frida som alla fick se, så det var mer än lyckat.
Blev sedan naturligtvis kvar alldeles för länge och pratade, hemma igen strax efter midnatt!

Kommentarer
Postat av: Natalie, Bob och Felix

Vi tyckte det var väldigt trevligt :) Tack för promenaden ;) Och hundarna spårade klockrent igår när vi provade på det, så nu blir det hagelskytte och blodspårsträning som gäller framöver.. :D

2009-10-01 @ 17:54:10
Postat av: Helikoptermamman!!!

Härligt!

Roligt att ni också trivdes, jag hade en kanondag!!

Lycka till med blodspår och skytte, kanske man också får se er på Jägarexamenskursen framöver ;)

2009-10-01 @ 21:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0