-3

Mildvädret fortsätter, man blir nästan lite orolig att det ska börja droppa från taken nu när vi äntligen fått lite riktig vinter! Illern har återigen tjänstgjort som förpatrull till vändplan, men ännu har inte spåret hunnit sätta sig, så promenaden blev en riktig "benmördare" idag också, fötterna for som varma tvålkoppar åt alla håll!
Fick ruset från en annan vinkel idag, allt för att du ska få lite omväxling i din bildupplevelse av våra dagar här hemma!



Det har slagit mig vid ett flertal tillfällen att helikopterbloggen har vissa karaktärsdrag liknande reklamfilmerna med brevduvorna, vi har bara bytt ut "grus" mot "snö"!

Gårdagens årsmöte med Jaktvårdskretsen utmynnade i en del roliga uppdrag för min del, främst som ungdoms- och utbildningsansvarig. Ska bli kul och spännande!

Vi fick reservdelarna till traktorn idag också, så nu ser vägkanterna ut som de ska igen och Pappan kan andas ut! Lägger för ordningens skull även in en bild som visar mitt STRÅLANDE röjningsarbete framför huset!
Det här är nog det mesta snö vi haft sedan vi flyttade hit tror jag!



Det verkar som dina vovvar har landat i beslutet att välja sig varsin reservmänniska i väntan på din hemkomst. Lotta och ( i viss mån Pigge ) har utsett mig medan Trassel håller sig till Pappan
Tror dock inte att du kommer ha någon svårighet att återta din tätposition igen när du kommit hem! Det är ändå skönt att se att framför allt Lotta verkar ha slutat deppa nu, pälsen växer tillbaka på ryggen igen och hon är glad och positiv och umgås t.o.m. med de stora i flocken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0