Snösko-skytte!

Ha, idag var jag, tillsammans med Katarina Olinder till Vallsta och provade snöskoskytte ihop med ett gäng glada Quinnor från JAQT, kvinnligt nätverk i Jägareförbundet!
Verkligen roligt var det! Ser fram emot fler aktiviteter framöver....





 



Ja, skyttet gick bra, men stilpoängen blev usla då jag inte åstadkom någon tillräckligt spektakulär vurpa och farten på upploppet lämnade också en del i övrigt att önska. (Hade den bara visat en bråkdel av den aktion jag nyss uppvisade då Raggan började hulka bakom kontorsstolen för att spy upp en vältuggad wettexduk hade jag lätt slagit de andra med hästlängder!!)
Lite info om tillgängliga kurser i rävlock och gåsjakt lämnades av Ulf, som också bidrog med snöskorna och välfungerande 22:a till dagens övning!
Jag fick också löfte om att få gå med och jaga med träskällare när det börjar bege sig igen till hösten, måste ta reda på om jag menar allvar med att vilja ha en finnspets i huset framöver......

Som sagt, en MYCKET givande dag!

Kommentarer
Postat av: Lina

Har tappat bort ditt mobilnummer, försökte ringa hem till er idag men inget svar. Det börjar rycka i skidåkartarmen nu =) Hör av er så drar vi ut!!

2010-03-02 @ 10:50:24
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0