Ännu en vinterdag!!

Haha, det känns nästan som du kan den här vyn nu, men en daglig rapport är en daglig rapport, så.....   (:



-12 och härligt promenadväder, tog inte skidorna idag, eftersom pappan fick åka till Gävle morse och det är vanskligt att köra alla hundarna på en gång!
Vägarna är fint uppkörda annars med Illern, både för skidor och kängor.

Idag sökte sig några solstrålar in mellan träden i skogen, sagolikt vackert men svårt att fånga på bild med min lilla kamera. Gjorde dock ett försök, du får multiplicera med hundra ungefär



Efter att ha burit in 5 ton ved till kamin och pannrum (man har varslat om kraftig temperaturdip så det kändes bra att boa lite!!!) fortsatte jag vinterfrisering av basset = bort med en massa överflödig, snösamlande päls. Hon tycker inte om det, så jag tar lite i taget så nu ser hon kollosalt lustig ut! Jag vet, du tycker jag ska ta en bild, men jag vågar inte, du får ge dig till tåls....(:

Klar med ved och djur belönade jag mig med ljudbok och lerklump!! En skål färdig och en på G!



Samma form som tidigare, men en storlek mindre, tänkte göra fyra stycken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0