Datorvård och senilhundssupport....

eller var det kanske tvärtom???
Språkrör idag mellan den svenska supporten och den i Australien boende datorn. Vi hoppas att detta nu leder till att problemen snart är ur världen!

De två gamla hundarna håller mig, om inte allert, så ändå konstant sysselsatt. Dag som natt...
Raggan, vars problemöron vi nu behandlar med inte mindre än 5 (!!!) olika medikamenter, är inte alls på topp, vill inte sova själv, utan känner sig uppenbarligen bättre till mods när hon placerat sig centralt mitt i min säng. Frida håller henne lojalt sällskap och Illika upptäcker allt som oftast att hon säkert behöver ut och kissa eller äta eller dricka eller......
Stendöv som hon är lönar det sig föga att ropa åt henne och då skallgivningen inte på något sätt påverkats negativt av åren hon har på nacken får man bara vackert kliva upp och försöka tillgodose aktuell nyck.

Jag känner mig som om jag har huvudet inlindad i ett yllefodral, och när jag skulle lämna iväg Trassel på "helg-kollo" till Pauline, stod det totalt still och jag gick in i fel portuppgång och ställde mig att bulta på fel dörr. Som väl var fanns ingen hemma där och ett telefonsamtal till Paulines "sambo" Madde ledde mig på rätt spår.
Lotta, som var med, fick till sin besvikelse följa med mig hem igen, men Madde tar henne lördag-söndag så får hon också lite city-semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0