Hahahahahaha....

Roligaste dagen på länge!!
Efter att ha tagit småhundarna och Torstehn på en promenad, selade jag på de 4 stora, tog skidor och draglinor och tog en tur till stora vändplan!
Konstaterade snabbt att 4 draghundar var ungefär minst 2,5 för många, åtminstone kombinerat med mina färdigheter på skidor!! Tur att snön är mjuk och mycket!!
Såååå kul! Insåg alltså snabbt att jag inte vågade köra fler än två i taget, varför Vorstehn-Torstehn och Hirvin fick gå dubbelspann medan tjejerna agerade kaniner, en uppgift de klarade med den äran! Lite färska rävspår gjorde sitt till och de första kilometrarna avverkades i ett hysteriskt tempo. Lyckades ta en bild i en av uppförsbackarna....



(Ja, jag vet att den är suddig, men vad hade du väntat dig???!!)

Några orrar hade vi idag också bredvid och bakom oss, men det bästa hände ändå på hemvägen. Hade då, av säkerhetsskäl, bytt Thorstehn mot Frida eftersom det var nerför och när vi närmade oss "orr-stället" spetsade Hirvin plötsligt öronen, tittade ner och började ta sats till ett rävskutt i farten. En orrtupp lättar mellan tassarna på honom, han lyckas få en stjärtfjäder mellan tänderna, orren flaxar förskräckt iväg rakt fram längs vägen och så gör även både Frida och Hirvin (med fjädern fortfarade i mungipan....!!!) Vilken fart!! Att jag inte stöp kan bara förklaras med ren och skär självbevarelsedrift!

Hemma igen betydligt snabbare än planerat, nu tar jag ett tag med saxen och Illika.
Sedan kanske jag festar på en klump lera ikväll igen, i sällskap av min spännande ljudbok på Pappans nya ljudanläggning!


Kommentarer
Postat av: Anonym

men halla??????? skjut dom varfor gar du ens utan bossa????? eller ta med dig pappa eller forresten spar dom till mig, jag vill heeeeeem (inte egentligen men lite)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-04 @ 01:48:01
Postat av: Anonym

Av framför allt ett skäl tar jag inte med mig bössan: jag har (till skillnad från dig!!) inte jakträtt där!!!!!!!!

Sedan skulle det ju också vara en syn för gudar att se mig försöka hantera bössan också, tillsammans med hundar, skidor, draglinor, stavar, kamera..... haha(:

2010-01-04 @ 10:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0