Brist på nåt.....

Hela natten malde en envis huvudvärk, som på morgonen dessutom fått sällskap av ett lagom påträngande illamående. Två val alltså; antingen saltbrist eller vätskebrist....... Väl medveten att åtgärdande av den ena gissningen obönhörligt skulle förvärra läget om jag gissade fel, chansade jag ändå på saltbrist, vräkte i mig en halvliter extrasaltad buljong till frukost och inhandlade 1/2 kg räkor till lunch. + massor av jordgubbar och melon, ifall det nu skulle visa sig vara vätskebrist istället...!!
Haha, frampå kvällskvisten hade något iallafall balanserat upp det andra och tillvaron är nu betydligt ljusare, trots att det är mitt i natten!
Eftersom jag absolut inte fick något alls uträttat idag (vågade inte vingla upp för stegen ensam hemma), bestämde jag mig för att med gott samvete vara uppe halva natten (mycket behagligare temperatur nu!!) och rulla lite lera!
En liten saltskål och en megastor skål, som om jag har tur passar till det något för stora locket på det förra försöket till soppterrin!
Malin säger att det är nästan omöjligt att göra en skål till ett färdigt lock och den utmaningen kan man ju inte låta bli att anta!!  :D

Åska har vi haft också hela dagen, varför jag har haft alla elapparater urdragna ur väggen! Nya åskväder på väg så datorn åker av igen efter uppdateringen!

Nu är det snart bara en månad kvar tills jag åker till Australien!!
Jag saknar dig, så det ska bli sååååå kul!!

:D :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0