Bygg-helg!!

Lördag var det SÅ varmt!
En liten sväng till nya vernissagen i Glashuset fick avbryta lördagsbyggandet som f.ö gick i seg ultrarapid på grund av klimatet..... (det är Lena Andersson som ställer ut på Rosehills nu, återkommer med bilder, det är helt fantastiskt vackert!)


Så här långt kommen gav jag upp för dagen, och samlade ihop de sista resterna av energi för att klippa gräsmattan......
PUST!!! Det går verkligen INTE FORT när man bygger själv!! Åsså är jag höjdrädd när jag står och vinglar på plattformarna två meter upp... :) :) :)
 
*********************

Söndagen skulle bli regnig enligt norska vädersidan, så jag började dagen med att packa upp min stora lerklump. Det saknas en stor gratängform till utställningen, eftersom det första försöket visade sig ha fått två stora sprickor i botten efter glasyrbränningen...........Från gratängform till självdränerande kruka för kryddor alltså!

När formen var gjord och väntade på att torka till lite för tillfixning lyste fortfarande regnvädret med sin frånvaro, varför jag gjorde ett ryck med nockkonstruktionen jag mentalt hade fastnat lite på igår......
Idag lossnade det och nu känns mitt "Project Greenhouse" plötsligt mer än halvfärdigt!


Pappan har varit seg som kola idag efter fisketuren (han kom hem inatt!) och eftersom han börjar jobba imorgon igen, har han tagit det väääääldigt lugnt idag!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0