Jag erkänner först som sist....

Du är bättre på att blogga än jag!
MEN.....!!!
Jag är bra på att ta kort!
Här har vi en resumé över de senaste dagarnas händelser...

Vi börjar med lördagen, då det var väggresning av Malins nya verkstad!
Kul hade vi och ÅT gjorde vi hela dagen...












Sent på kvällen kom Pappan hem med Morfar och kusin från fisketuren i Norge. Bra hade de haft och här visas morfars egentillverkade fiskefrestelser; vackra, dock inte så effektiva....!!



Dock drog han ett par riktigt fina torskar på 5-6 kg på lånade köpepilkar, så jag tror han var riktigt nöjd!
På söndag morgon regnade det ihärdigt, men det stoppade honom naturligtvis inte från att tyst smyga ut tidigt på morgonen för att leta hjortron. Det höll på att sluta riktigt illa, då han gick vilse i skogen ovanför oss och fick lov att ta timmervägen ända ner till 84:an för att där knacka på hos grannen för att få skjuts hem. Han hade då varit ute i nästan 3 timmar i regnet utan jacka och barfota i gymnastikskorna, så när jag klev upp, satt han dyböt och skakade i köket med vattnet droppande från kläderna. Eftersom han inte tagit medicinen i tid, var han oförmögen att röra sig, men efter ett glas varmt vatten och hjälp med avklädning återfick han livsandarna igen....... En typisk Jack Sparrow, alltså......
Jag ringde honom idag för att kolla hur han mådde, och han lät lite medtagen, men hävdade att det inte var någon  större fara........jag hoppas det stämmer.

Annars hade vi ju bröllopsdag igår också, något som firades med att Pappan i det närmaste medvetslös boade i TV-soffan sedan han skjutsat fiskeresenärerna till Gävle där Cia tog över transporten söderöver!
Själv satt jag och kurade på Rosehills tillsammans med övrig söndagspersonal, tills vi stängde igen en halvtimme före planerad tid, p.g.a. akut kundbrist! En trevlig dag var det trots det, med gott fika och värmande soppa!

Idag måndag har det också varit Rosehillsdag, samt passning av Skjutbanan på kvällen. Ovanligt mycket folk idag, fullt upp för banbössorna hela tiden!




Imorgon skall vädret tydligen bli lite bättre, nu har det varit lite kallt och regnigt i ett par dagar, skönt på nätterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0